6år

I söndags var det 6år sedan, jag sov inte på hela natten låg bara och tänkte.
Det börjar kännas overkligt att man varit med om något så omvälvande.
Pratade med mamma om det för några månader sedan, pratade om de olika sätt vi alla har reagerat på händelsen och tiden efter (alla 6 år). I min förra blogg pratade jag om hur mitt liv liksom varit indelat i olika kapitel och så här 6 år senare, kan jag se hur jag efter tsunamin, delat in mitt liv i hemska händelse år per år. Där 2010 är det första året då inget tragiskt eller extremt positivt har hänt någon i min närmsta familj. Alltså har 2010 varit det mest händelselösa året sen jag föddes. Det låter så negativt men för mig är det extremt positivt, ett år där ingen blivit ledsen eller mått dåligt.

Så jag måste säga att delar av mina önskningar om hur 2010 skulle bli faktiskt slagit in, om än kanske inte riktigt som jag tänkt mig. Nästa år hoppas jag följer denna goda ordning och blir ännu bättre, särskillt då vi får en ny liten generationsgren i vårt familjeträd, då mitt första kusinbarn inväntas i mars. Vi håller tummarna för er N & M.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0