fransansisco at it again

Jaha underbar helg som passerat, ELLER INTE!
Helgen började helt otippat med att mina garagenycklar försvann.
Detta upptäckte jag när jag lassat ut en massa lådor med prylar i ut i trappuppgången
(skulle sälja grejer på en loppis!)

Panik!

Som tur va skulle min kompis hjälpa mig köra dit med alla grejer, då min bil är så liten,
problemet var bara det att växelkassan låg i min bil, i det garage dit min borttappade nyckel går. Länsade kompisens plånbok på kontanter och tänkte shit it det får gå ändå och det gjorde det.

På eftermiddagen gick jag runt i området och letade efter mina nycklar. Jag terroriserade varje
människa jag såg och tvingade dem att memorisera hur min nyckelknippa såg ut och vart de
skulle lämna den om de hittade den.

Mitt i natten gick jag ut med vovven på nattkissen och där låg mina nycklar utanför porten, 
på skylten för vem som bor var. TACK DU UNDERBARA MÄNNISKA som hittade mina nycklar!
Det hade blivit sååå dyrt annars.

Nu tänkte jag "åååh denna helgen kanske inte är förstörd ändå!" men jag hade fel!

Söndagen började likaså katastrofalt, då jag glömde min magväska med växelkassa hemma på byrån, upptäckte detta då jag börjat packa upp grejerna på loppisen och fick ringa min vän igen som fick vända (halvägs hem till sig själv) för att hämta väskan.
TACK SÅ HEMSKT MKT FÖR ATT DU ALLTID STÄLLER UPP!

Affärerna gick inte så bra denna dag och när jag kom ut till bilen så hade jag fått parkeringsböter på 400kr. Observera att denna parkeringsplats har varit gratis på söndagar sedan jag gick i blöjor, men tydligen hade detta ändrats från och med den 1 maj, vilket jag inte uppfattat. Katastrof helg! I tell you!

Så pengar som skulle gått till en kasse med mat får gå till p-vakterna, ha så kul!
Själv får det bli havregrynsgröt morgon, middag och kväll.

Jag lever ensam i en lägenhet med min hund, i en storstad som drabbats hårt av lågkonjunturen, när det gäller arbetsmarknaden. Har en knapp halvtidstjänst som inte ens täcker mina fasta räkningar, jag bestämmer mig för att sälja några av mina grejer för att få mer cash i skattkistan och så får man böter. Det är så ååååhhhh!  

Det är så kasst det här med jobben. Alla de jobb jag sökt under de senaste året har haft mer än 3000st sökande till en tjänst. Jag är glad att jag åtminstonde har mitt jobb kvar (blev varslad i oktober men fick reda på i april att jag får stanna kvar).

Livet är som det är dock, och som en klok tjej en gång sa, var glad att du är orolig för framtiden och inte behöver vara rädd för ditt liv. Jag har åtminstonde ett hem, mat på bordet och min vovve som älskar mig.

Nu ska jag ta med min lilla tjej ut på en nattkiss och sen krypa till kojs, natti natti alla ni där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0